2009. április 22., szerda

Még mindíg gyűjtögessünk!

Nyolc éves legényke voltam,mikor kistestvérem született...
Csodálkozva kérdeztem,miért kell kamillateás fűrdőviz a fürösztéséhez...
"A kamillának fertőtlenítő,s gyulladáscsökkentő hatása van",kaptam a választ,s
ezt később én is megtapasztaltam,mikor első verekedésem "eredményeként"
begyulladt szemem fájdalma kamillás borogatással enyhűlt...


Kilencedik osztályban egyszer elestem,s nagyon beütöttem a térdem...
Fizioterápiás kezelésre kelett járnom...
A kórház folyosóján soromra várva összetalálkoztam akkori biológia-
tanárommal,s szóbaelegyedtünk..Azt ajánlotta,rakjak a fájós térdemre
Fekete Nadálytő borogatást...
Most vagyok túl egy komoly lábtörésen,s most is azt a tanácsot kaptam,
(kb.29 év elteltével,)hogy törött,megdagadt bokámra feketenadálytő borogatást
rakjak.


1993-ban még elég nehezen voltak átjárhatók a határok.
Egyik kolléganőm Debrecenből hazatérve hozott egy krémet,amelyről azt
állította,hogy nagyon jó sebgyógyító,még égési sebeket is hamar meggyógyít...
Kétkedve néztem rá,de ő bizonygatta,hogy mindez igaz,mert körömvirág
kivonatot tartalmaz.


Ugye kezdek túl sokat mesélni???

Nem akarok unalmas lenni,ezért csak még egy-két emlék...

Tudjátok,ugye,hogy a gyermekek szeretnek kitűnni a sokaságból?
A szülők ruhájában nagyobbnak akarnak látszani,
hangoskodásukkal úgyszintén a körülöttük levők figyelmét akarják felkelteni...
Még csak két apróság,s elköszönök:
Gyerekkoromban útját állták a déligyümölcsöknek...
Csak nagyritkán jutottunk hozzá egy-egy narancshoz.
az nagyon finom volt....de....szüleim azt mondták,ha a héjával bekenjük
a körmünket,az szép fényes lesz.....

A hadseregnél(én még katona is voltam) megtanultam csalánfőzeléket
készíteni,fokhagymaszósszal...(hű,de finom volt)
Ki akartam önteni az árvacsalán főzőlevét,s a szakácsnőnk megszólított,
hogy azt ne tegyem,mert a csalánt teája nagyon jó hajhullás ellen,s korpásodás-
gátló hatása van....

Mit szóltok a gyűjteményemhez?
Nem erre számítottatok?
Ti gyűjtögettek emlékeket?
Írjátok meg a bejegyzésekben!
Türelmetlenül várom!

1 megjegyzés:

Balogh Krisztina írta...

Mivel itt a tavasz, álljon itt egy kevésbé ismert adalék a gyermekláncfűről, a pitypangról.
Tavasszal ajánlatos egy gyógytea kúrát tartani gyermekláncfű teából, mert megszünteti a tavaszi fáradságot, szinte megújulunk tőle. Hatására üdébb lesz a bőrünk, a szemünk körül eltűnnek az ödémák, a karikák, mert a szervezetünkből távoznak a méreg- és salakanyagok.
Tetszik a béogod, ajánlom olvasásra az ismerőseimnek. Nagyon hasznos!